Пловдивската МОТОФРЕЗА

блог на един конструктор

Как да я използваме

По-долу може да прочете няколко важни стъпки и правила, които ще ви помогнат за безопасна и лесна работа, а за да видите пълната инструкция за експлоатация, кликнете върху снимката.

І.  Подготовка за работа:
Преди да започнете работа с мотофрезата е необходимо:
•    Проверете нивото на маслото в двигателя. За целта поставете машината в хоризонтално положение и развийте капачката с масломерна пръчка. Ако нивото на маслото е под допустимото – долейте необходимото количество. Повечето двигатели са снабдени с датчик за нивото на маслото и ако то е под минимума или при работа на наклонени терени – двигателят ще изгасне.
•    Заредете резервоара с гориво. Не се допуска зареждане при работещ или горещ двигател. Наливайте горивото през финна цедка, за да предотвратите замърсяването на резервоара. Следете за течове на гориво от горивната система.
•    Огледайте машината за износени или повредени работни органи и свързващи елементи. Износването на ремъците се установява при работа. Регулирането се извършва с гайка и контра-гайка на бронята на жилото на съединителя. При необходимост ремъците се подменят с нови от същия размер.

ІІ.  Работа с мотофрезата.

•    Предварително подгответе терена за обработване – отстраняват се камъни и други твърди предмети, които могат да бъдат изхвърлени по време на работа. При необходимост се подравнява;
•    Работете с подходящи дрехи и обувки, за да избегнете наранявания;
•    Стартирайте двигателя в следната последователност:
– поставета лостът на „газта“ в средно положение;
– отворете крана за горивото;
– отворете „смукача“( дроселната клапа);
– рязко издърпайте стартерното въже.
•    След стартирането на двигателя, изчакайте известно време и върнете лоста на „смукача“. След около минута двигателят е загрял и готов за работа.


•    Поставете опорното колело в горно положение или го свалете;
•    Мотофрезата започва да работи след като стиснете ръчката на съединителя и натиснете дръжките на долу до забиване на пълзеца. Работните органи се вкопават в почвата и започва обработката. Според натиска върху дръжките се регулира работната дълбочина;
•    Скоростта на движение се определя от дълбочината на обработка и оборотите на двигателя. След като отпуснете ръчката на съединителя, мотофрезата спира;
•    Не работете продължително време без почивка. Така ще намалите вредното влияние на шума и вибрациите;
•    Внимателно работете по наклонени терени. Допустимият наклон на терена е 25 – 30°;
•    Ако обработваната почва е много твърда, махнете страничните секции на работните органи. По-малката работна ширина ще облекчи работата на двигателя. Първоначално работете на по-малка дълбочина и ако е необходимо повторете обработката;
•    Не оставяйте продължително време машината да работи на празен ход;

ІІІ Обслужване на мотофрезата.
•    Редовно почиствайте машината след работа;
•    Проверявайте състоянието на въздушния филтър. Тези, които са с масло – почистете и налейте ново масло. Тези, които са със сух елемент – почистете, изперете и изсушете дунапреновата лента. При необходимост филтърния елемент да се подмени;
•    Сменяйте редовно маслото на двигателя:
– първоначално след първите 5 часа разработка;
– редовно на 25 – 30 часа работа.
•    При продължително съхранение – изпразнете резервоара за гориво и капнете няколко капки масло в цилиндъра на двигателя през отвора на свеща.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: